http://sairlermaras2.blogspot.com.tr/

16 Temmuz 2014 Çarşamba

İSMAİL İPEK


KİMDİR: Halk Ozanı

DOĞUMU: 1942 Yılında Afşin’in Örenli köyünde doğdu.

ÖĞRENİMİ: İlkokulu köyünde okudu.

EDEBİ HAYATI: Bağlama çalmayı ve aşıklık geleneğini küçük yaşlarda babasından öğrendi.
Askerlik sonrası (1965) İstanbul’da Nesimi Çimen, Daimi gibi bazı aşıklarla tanıştı.
Zamanla aşıklık geleneğine ilişkin bilgisini pekiştiren ozan, türkü ve şiir çalışmaları yanında bazı tiyatro oyunlarında da rol aldı.

ESERLERİ: Bugüne dek yaklaşık 60 adet 45’lik plak ve 15 kaset çıkaran İpek’in şiirleri çeşitli yerlerde yayımlandı, türküleri çeşitli sanatçılar tarafından seslendirildi.

ALBÜMLERİ:
1.    Analar Ağlamasın,
2.    Nurhak Dağı,
3.    Diyardan Türkü Pınarı,
4.    Muradını Almayan Kullar.
----------------------------------------------------------------

şiirleri

1.

demedim mi

Sakın cahilin yanına
Varma gönül demedim mi
Müşkül olsa da halını
Sorma gönül demedim mi

Bulamaz dost arasını
Eksik alır darasını
Kabuklaşan yarasını
Sarma gönül demedim mi

Aç gezer ol tokçasına
Muhammet'in hakçasına
Namussuzun bahçasına
Girme gönül demedim mi

İpek'i düşürdün aşka
Görmeseydim seni keşke
Kendi kusurundan başka
Görme gönül demedim mi

 _____

2.

gel ha gel

Yine efkar bastı dertli gönlümü
Neredesin dudu dillim gel ha gel
Felek bir ok vurdu deldi sinemi
Neredesin dudu dillim gel ha gel

Düştüm karanlığa kaldım ışıksız
Billahi sevdiğim olamam sensiz
Ne gündüzüm gece ne günüm gündüz
Neredesin tatlı dillim gel ha gel

Dost İpek'in sensiz geçmiyor günü
Yoluna koymuşum bu tatlı canı
Sürdüğümüz devran nerede hani
Neredesin tatlı dillim gel ha gel

----------------------------------------------------------------


Hiç yorum yok: