http://sairlermaras2.blogspot.com.tr/

20 Temmuz 2014 Pazar

AHMET EKİNCİ


KİMDİR: Ozan - Yönetici

DOĞUMU:        Ahmet Ekinci, 1954 yılında K. Maraş’ın Göksun ilçesine bağlı Yeniyapan Köyünde doğdu.

ÖNCE ÖNEMSEMEDİ: İlkokul yıllarında şiir merakı başlayan şair, yazdığı şiirleri  biriktirmedi.

ALANI: Aşk, sevgi, memleket, gurbet şiirleri ve hicivler   yazdı.

ANTOLOJİLERDE ÜYE: 

a.    Melikgazi Belediyesinin çıkardığı Kültürün Günlüğü şiir antolojisinde,
b.    Göksun Belediyesinin çıkardığı Göksun'lu Şairler şiir antolojisine de katıldı,

HİZMETİ: 1999- 2003 yılları arasında Anadolu İlim ve Edebiyat Eseri Sahipleri Meslek Birliği, (ANASAM) Yönetim Kurulunda görev aldı.

EDEBİ HAYATI:  Şiirleri,  Türkiye’nin birçok bölgesinde dergi ve gazetelerde yayınlandı.
Televizyon ve  radyolarda, çok sayıda şiir ve söyleşi programlarına katıldı.

ESERLERİ: 1. Ağaçtaki Yaprak,
                 2. Yorgun Yolcu.

Anadolu Hececileri  1.  -  Anadolu hececileri 2.  4. de yer aldı.

------------------------------------------------------------------------

şiirinden örnekler

al senin olsun

Mevlâm bana vermiş, ben sana verdim
İstersen bu canı al senin olsun
Ben sana bir hayat sen zehir verdin
Gam değil sevdiğim bal senin olsun

Çekilmez cefayı yüklensem bile
Ben senin uğruna çeksem de çile
Benim günüm geçer dikenler ile
Ben mutlu olurum gül senin olsun

Çaresiz bu sevda ölümden beter
Bilmezdim sevdalar acıyla biter
Bir tebessüm etsen o bana yeter
İstemem dünyada mal senin olsun

Tabipler ne anlar gönül yarası
Yaralı gönlümün sende çaresi
Yoktur bu Ahmet’in bir bahanesi
Sevdiğim olarak kal senin olsun
  
----

ana hasreti

Yavrum anam nerde diye sorarsın
Dünyayı bir kere elledi gitti
Her tarafı ana diye ararsın
Dünyaya elini salladı gitti

İyilik dağıtan bir melek gibi
Dilenen hayırlı bir dilek gibi
Üzeri şebnemli bir çiçek gibi
Bütün bahçeleri gülledi gitti

Hiç kimseye kötü kelam etmedi
Sen uyurken nöbet tuttu yatmadı
Kendi gitti ama şavkı batmadı
Dostlara selamı yolladı gitti

Boşa gider onun için kaygılar
Az kalıyor yazdığımız övgüler
Ona duyduğumuz derin sevgiler
Bütün sevgileri solladı gitti

Dünyada bulunmaz ananın eşi
Her derde dermandı gözünün yaşı
Kötülüğe yanan bütün ateşi
Söndürdü üzerin külledi gitti

Şer konuşmaz iyilikti temeli
İnsanlığa saygı idi emeli
Acısını kalbimize gömeli,
Bu dilsiz Ahmet’i dilledi gitti


------------------------------------------

Hiç yorum yok: