http://sairlermaras2.blogspot.com.tr/

20 Temmuz 2014 Pazar

AVNİ DOĞAN


KİMDİR: Ozan, Eğitimci, Siyaset Adamı

DOĞUMU : 26 Ocak 1951'de Maraş’ın Elbistan İlçesinde doğdu.
SOYU:  Babasının adı Hanefi, annesinin adı Elif'tir. 
ÖĞRENİMİ: Öğretmen Okulundan sonra,
YÜKSEK OKUL: Anadolu Üniversitesi Eğitim Ön Lisansını bitirdi.
  
HİZMETLERİ: Öğretmenlik görevinde bulundu. Toplam 4 dönem Kahramanmaraş Milletvekilliği yaptı.

EDEBİ ÇALIŞMALARI: Yönelişler, Milli Gençlik, Mavera, Hareket, Dolunay, Yedi İklim, Edebiyat Ortamı, Hece gibi dergilerde şiirleri ve yazıları yayınlandı.  Zaman zaman Ulusal gazetelerde köşe yazarlığı yaptı.

YABANCI DİLİ: İyi düzeyde Almanca bilen Doğan,

MEDENİ DURUMU:  Evli ve 3 çocuk babasıdır.  

ESERLERİ





1.  Ortadoğu Çocukları,
2.  Güz Resimleri, 
3.  Bu Sevda Benim Değil,
4.   Bir Gökyüzüdür Yürek,
5.  Namlunun Ucundaki Ülke,

----------------------------------------

şiiri

Şarapnel Gibi

Ateşle yoğurdular hüznü
Ne kadar kuş varsa gitti
Denizler kadar sessizlikle şimdi
Yüreğimizde kalan mavi sonsuzluk

Kadın vitrinlere uzatılan çiçek
Bir şarapnel gibi özgürlük
Dört yanımıza kocaman düşecek
Çağdaş armonilerle
Süzülüp duran damarlarda
İlim adamlarının düşü

Ey kapımı vuran haberci
Kabul değil haberlerin
Bir ceza var ki yakıp yıkan
Mektuplarında ey postacı
ortadogu-cocuklari-avni-dogan 
Artık
Rüyalar satın alamam
Sokaklar gülümsemez ben geçerken
Ne facialar ne belalar dağıtırım
Eski takvimlerin sararmış yapraklarından
Ninniler söylesin çocuklara

---

Bir Deli Kerem

Aldatan bir sıcaklıktı kayboldu
Beni uzaklara sürükleyen yüzün
Dağılmış aynalardasın şimdi
Ve ben resimlerden fırlamış bir arap atı gibi
Bir toz bulutu bırakıp arkamda koştum sana doğru
Eşkiyalığım konuşulur şu günlerde
Oysa ben sulara ve uzaklara aşık olandım
Sevdayı bir tek şal gibi boynuma dolayandım
Her güzele türküler söyleyendim
Deli bir keremim ben nafile bir aslıdır aradığım
Varsın biraz daha solsun denizin rengi
Varsın yüce dağlar beni hatırlamasın
Ben ben bir deli keremim ben
Son yaz da geçer
Gündüzümlü bir rahiyaya bırakır koşmaları
Söylediğim söz yerine varmaz
Solgun bir gül olur yorgunluğum
Bir kırlangıç fırtınası dallarda
Birazdan sular yürüyecektir ağaçlara
Evler üzerimize yürüyecektir ara sokaklarda
Bense acıların yüreğini yoklayacağım mısralarımla
Bahar şimdilerde söylenen eşkiyalığımdır benim
Şimdilerde söylenen eşkıyalığım

Avni DOĞAN

-----

Gurbetim Senin Olsun
  
Ben artık gidiyorum buralardan
Uzaklarda kanayan bir yağmura hasretler biriktirdim.
Kalbime fırtınalar dadandı üşüdüm ısıtamadım
Üfleyip ellerime içimin acılarını, öyle okşadın saçlarını
Yıldızsız gecelerin cürmü benimdir
Neyimi bırakabilirdim aşkların bahçesine
Yaralı bir güvercine benzeyen haylazlığımdan başka
Nasıl tarif edebilirim ellerinin güzelliğini
Sonra sözlerin bir bahar bulutu gibi hüzünlüyken
Şairler hangi şiiri yazsa biraz buruk
Ve sen yani biraz güz biraz gurbet
Kırk dağın ardında kalan çocuktu
Bir cami gibi şimdi sessiz gönlüm
Birazdan bir bozlak olur yaylara uzanır
Ve senin tertemiz dudaklarından,
Ilık dualar eklenir ayaklarımın ucuna
Tek tek öperim kelimelerini
Bilirim şiirimsin benim.
Kaf dağında sabah bekleyen
Geceleri bir tılsımla uzatıp
Uzun hava türkülere yoldaş eyleyen
Şiirimsin
Ve artık gidiyorum
Bir ömür boyu sığındığım gurbetim senin olsun
Senin olsun

Avni DOĞAN
----------------------------------------

Hiç yorum yok: