http://sairlermaras2.blogspot.com.tr/

21 Temmuz 2014 Pazartesi

DURSUN ERMEYDAN


Ozan.
 
DOĞUMU: Egitmen bir babanın beşinci  evladı olarak 1943 yılında Maraş'ın Variyanlı  köyünde doğdu. 

ÖĞRENİMİ: İlkokulu   köyünde,  bir müddet  esnaflıktan sonra orta okulu (İmam Hatibin  orta kısmını), Ticaret Lisesini Maraş'ta bitirdi.  Yüksek okuldan sonra  orman teşkilatına girdi.

HİZMETİ: Uzun yıllar Şeflik ve arkasından Müdürlük   yaptıktan sora 2008'de emekli oldu.

HOBİLERİ:  Şiirin yanısıra  makale ve hikaye yazmayı, fıkrayı ve fıkra anlatmayı, bilgisayar kullanmayı  sever.

OKUMAK: Okumak  onun için bir ödev gibidir. Sanki biri ona ödev vermiş, yarın soracakmış gibi okur, kendini sorumlu hisseder.
Güzel denebilecek bir kütüphaneye sahiptir. Okumadığı bir  eseri kütüphanesine koymaz. Osmanlıca okur ve  yazar.
Arap kremerine yabancı değildir.

-----------------------------------

şiirleri

1.

Çekemedim bu gurbetin kahrını
Kahi beni götürür kahi gönlümü
İstemezdim affolmadan ölümü
Ya beni götürür ya da gönlümü

Bazan estiriyor sevda yelleri
Yaş geçse de sevmek gelir gülleri
Konuştukça bal akıyor dilleri
Ya beni götürür ya da gönlümü

Kah gönül bağına bağlanır gönül
Çağlayan şakıyan bülbül de gönül
Ağlayan pınara dayanmaz gönül
Ya beni götürür ya da gönlümü

Dursun ne inlersin ah u zar ile
Yitirdin bulaman düşmüşsün dile
Koşturdum  kovaladım geçmiyor ele
Ya beni götür ya da gönlümü

-----

2.

Başkonuş'a

Top top olmuş zülüflerin alnında
Dökülmüş saçların gerdana güzel
El verip te uyumaktı dizinde
Bulunmaz alemde kaşların güzel

Aşık oldum baharına yazına
Sümbüller yakışır ela gözüne
Dayanamaz kimse senin nazına
İncedir serviden boyların güzel

Dolaşır mevsimler her yıl başında
Anber kokar toprağında taşında
Söz etmez hiç kimse kaç bin yaşında
Tarifi imkansız döşlerin güzel

Nice yiğitleri çektin döşüne
Ben' gibi meczuplar düşer peşine
Rastlamadım güzellikte eşine
Her koyuna senin meftunum güzel

Konuştukça bal akıyor dilinden
Koklayanlar meftun olur gülünden
Sedirinden köknarından yelinden
Her yerin bir başka renktedir güzel

Söylesem ismini bana bağ olur
Yaylasında güzel güzel yağ olur
Kıymetini bilmezlere ağ olur
Bulunmaz dünyada bir eşin güzel

Baktıkça aynına kaynıyor içim
Yapmam gerekiyor seninle geçim
Uğramış rüzgara dağılmış saçın
Dağılmış saçına meftunum güzel

Bağlasam elimi tutsam dilimi
Özlüyorum bazen akan selini
Koparmak isterdim gonca gülünü
Çaresizlik belimi yıkıyor güzel

Her yerde söylüyor Dursun sözünü
Öyle bir ateş ki yakar özünü
Basayım bağrıma dikenini közünü
Alemi cihanda Serversin güzel

-----------------------------------
NOT: Ozanın  doğduğu, çocukluğunun geçtiği Variyanlı (Topçalı) köyü Başkonuş Dağının eteğindedir.
İlerleyen yıllarda da  işinin ormanla ilgilisi  olması nedeniyle  ömrünün çoğu buralarda geçmiştir.

Bundan dolayıdır ki;
Ozan,  bu şiirinde Başkonuş sevgisini bir güzele benzetmiştir. 
dursun ermeydan
----------------------------------------------------------------

Hiç yorum yok: