http://sairlermaras2.blogspot.com.tr/

16 Temmuz 2014 Çarşamba

OSMAN ÂDİL UYLUKÇU


Ozan.

DOĞUMU: Maraş’ta 1929’da doğdu.
Hâfız Mehmet Efendi’nin oğludur.

ÇOCUK: 12 yaşında saz çalıp söylemeye başladı.

GÜREŞ: Sporlardan en çok güreşi sevdi. Meydanlarında güreş tuttu.

GEÇİMİ:  İşçilik yaparak geçimini sağladı. Tornacılıkta karar kıldı.

YARDIM: Müftülük binasının (eski Kur’an Kursu) yapımına önderlik etti. Birçok gencin okumasına yardımcı oldu.

ÖLÜMÜ: 2002’de vefat etti.

ESERİ:  Dost Bahçesi (1984)’dir.

----------------------------------------------------------------

TASVİRİ HALİM

İsmim Osman Adil elimdir Maraş
Yüce dağ başında esen yelim ben
Yalanı hiç sevmem ederim savaş
Dostun bahçesinde açan gülüm ben

Helâlından kazanırım parayı
İman bir taht, gönlüm onun sarayı
Haddimi bilirim geçmem sırayı
Süzülmüş petekten has balım ben

Neme gerek elin, âlemin malı
Giyerim abayı, bulamazsam şalı
Halı alamazsam sererim çulu
Kimseye imrenmem şükre halim ben

Elimi süremem rakı şaraba
Mütevazı gönlüm benzer türaba
Altımda olmazmış bir de araba
Eller atlı gitsin, yolda kalım ben

Elimden geldikçe incitmem canı
Ruhum gibi severim bu vatanı
Baş koyup yoluna dökeyim kanı
Düşmana uzanan çelik kolum ben

Dalavere bilmem yoktur hilemiz
Açtı mor çiçeği koktu sılamız
Arı gibi içim dışım tertemiz
İster mihenge vur som altunum ben

Ne alet oldum hırsıza, ne de ben çaldım
Ne hileli yoldan bir mal kazandım
Amma dürüstlükten çok yara aldım
Hakka bağlı sadık muhlis kulum ben

Sözü doğru özü temiz mert benim
Asabi mizaçlı, suyum sert benim
Bir gün üzerimde biter ot benim
Yalnızım dünyada şimdi elim ben

Riyadan hoşlanmam, gösteriş sevmem
Kimsenin tüyüne zarar istemem
Hatır için olsun yalan söylemem
Ne satılık meta, ne de malım ben

DOST BAHÇESİHubbufillah, Buğzubillah emelim
Haktır adalettir harcım temelim
Belki yoktur amma iyi amelim
Teveccühü Halik doğru yolum ben

Yaratan affetsin ettiğim nazı
Şahlanır imanım coşarım bazı
Kurulur mahşerde mizan terazi
Akar gözyaşlarım kaynar selim ben

                          Osman Adil Uylukçu


Hiç yorum yok: