http://sairlermaras2.blogspot.com.tr/

16 Temmuz 2014 Çarşamba

VÎRÂNÎ

Dostum kaşın yıkıp gözünü süzme
Elvan yürüyüşlüm bağrımı ezme
Bu sana da kalmaz cilveli gezme
Yüzü çifte benlim kul etme beni

-----------------------------------------------------------------

Ozan 

DOĞUMU: Maraş’ın  Elbistan İlçesinin  Izgın köyünde 1831’de doğdu.

ASIL ADI:  Ahmet.

SIFATI: Hacı Ahmet, diye ünlendi.

ÖĞRENİMİ:  Tahminimiz, uzun süre medrese  eğitimi gördü. Dînî ve tasavvufî temaların ağırlıkta olduğu şiirler yazdı.

ÜN: Tanınmış bir ailedendi. Kısa sürede üne kavuştu.

TORUNLARI: Şiirleri, birçok ozanı etkiledi. Soyundan yetişen ozanların öne çıkanı, torunu Behlül Ali’dir. Behlül Ali,  ailenin şiir geleneği devam ettirdi.

ŞİİRLERİ: Elbistan ve Maraş yöresinde birçok şiiri türküleştirilip düğünlerde, bayramlarda söylenen  ozanın, bir çok şiiri de yörede ağızdan ağza geçerek bugüne ulaştı.

MEDENİ HALİ: Dört evlilik yaptı. Dokuz çocuğu oldu.

ÖLÜMÜ: 1911 Yılında vefat etti.
--------------------------------------------------------------- 
bir şiiri

Beni

Ceyhan suyu gibi durgun akarım
Deli çaylar gibi del’etme beni
Eğer arif isen dinle ne deyim
Aslımız cevahir pul etme beni

Anlar isen âşıkların eriyim
Erenler elinden içtim doluyum
Has bahçe içinin gonca gülüyüm
Viranede biten gül etme beni

Dostum kaşın yıkıp gözünü süzme
Elvan yürüyüşlüm bağrımı ezme
Bu sana da kalmaz cilveli gezme
Yüzü çifte benlim kul etme beni

VİRANİ’M erenler dolusun içti
Bu aşk meydanında serinden geçti
Sözlerin sineme ateşler saçtı
Yakıp ateşine kül etme beni

Hiç yorum yok: