http://sairlermaras2.blogspot.com.tr/

16 Temmuz 2014 Çarşamba

HACI MUSTAFA EFENDİ


Bilgin – Düşünür.

ASIL ADI: Hacı Mustafa Cüceağaçoğlu 

DOĞUMU: 1861’de Elsitanda dünyaya geldi.

SOYU: Annesi Reyhanlı aşiretinden Eşe hanım, babası Cüceağaçoğlu Süleyman efendidir.

ÖĞRENİMİ: Çok küçük yaşlarda hıfzını tamamladı. O zamanki yöre âlimlerinden aklî ve naklî ilimleri tahsil etti. Seyr-i sülukûnu tamamlamak için yörede bir zata intisab etti ama kıa süre sonra  mürşidinin vefat etti.

DERLER Kİ: Annesi Eşe hatun, kendisine hamileyken, gözü ile görür gibi arkasında olan olayları da görürmüş, doğumdan sonra bu hali kaybolmuş.

YAPTIKLARI:  Elbistan’a görevlendirilen Kilisli Baytazzade Sermest Abdullah Efendi’nin halifelerinden Karpuzoğlu Ahmed Efendiye intisab etti. Genç yaşta mürşidi ile birlikte hacca gitti.

ÖLÜMÜ: 10 Eylül 1949 tarinde vefat etti.
TÜRBESİ: Türbesi, Daşoluk bağlarındadır

Vefatında Yörenin
Halk Ozanlarından
Ahmet Çıtak’ın  Yazdığı Şiir

Bin dokuz yüz kırk dokuz Eylül’ün onu
Büründü kabeden aldığı donu
Daşoluk böründe perşembe günü
Meclis-î alaya kondu efendim

Şule verir çarkı alem çırası
Uğradı mateme söndü efendim
Yürekteki derdin yoktur çaresi
Hasretim bağrımı deldi efendim

Sonu yok bu fani dünyada akip
Bunca müridanı ateşe yakıp
Alem-i İslamı öksüz bırakıp
Bir kuru toprağa kondu efendim

-----------------------------------------------------------------------------------------------



Hiç yorum yok: