http://sairlermaras2.blogspot.com.tr/

7 Temmuz 2014 Pazartesi

ARİF BİLGİN

Araştırmacı Yazar

DOĞUMU:  20 Nisan 1951 (Doğrusu: 20 Nisan 1952)'de Elbistan'da doğdu.

ÖĞRENİMİ: İlk ve Orta Okulu Elbistan'da okuduktan sonra Mersin İlk Öğretmen Okulu'nu (1972) ve Açık Öğretim Fakültesini bitirdi (1993).

ÖĞRETMEN VE İDARECİ:  Mesleğini öğretmen ve idareci olarak 1972 - 2000 yılları arasında resmî ve 2000-2005 yılları arasında da özel okullarda 33 yıl sürdürüp emekli oldu.

EDEBİ HAYATI:    Mavera, Gül Çocuk, Dolunay, İkindiyazıları ve yayınlayıp yönettiği İkinci Fecir gibi birçok ulusal ve mahalli dergilerde; Eskişehir, Elbistan'ın Sesi ve Haber Elbistan gazetelerinde deneme, şiir, hikâye ve makale yayınladı; Elbistan Tarih ve Kültürü üzerinde yaptığı araştırmaları  ile ünlendi.

HATTAT:    Hat çalışmaları da yapan  Arif BİLGİN, hattı kendisine ait çeşitli isim ve ayetleri Elbistan’da çeşitli camileri süsledi.

EDEBİYAT DALLARI:  Şiir, masal, hikaye ve denemenin yanı sıra araştırmacılık yönü de vardır.

ESERLERİ

1. Cumhuriyetin 70. Yılında Elbistan (Tarih Bölümü); 1993-1994 (Bir grup arkadaşıyla)
2. Üç Gül Düştü Gönlümüzden-Çocuk Şiirleri-1997;(iki arkadaşıyla).
3. Ne Ararsan Kendinde Ara; 2000; (Âşık Mahrûmî'nin şiirleri -Yayına hazırladı).
4. Gül Dağları - 2002, (S. Ahmet Kutuzman'ın şiirleri-Derledi, Yayınladı)
5. Terk Eden Elbistan -1 , Birinci Baskı: 2005 İkinci Baskı; 2007
6. Elbistanca - Sözlük - Örnekleriyle Elbistan Ağzı; 2006
7. Terk Eden Elbistan-2; 2007.
8. Terk Eden Elbistan-3; 2007.
9. Namluya Şiir Sürdüler-ATIŞMA; (Düzenledi, yayınladı-2008) 
10. Kör Edilen Serçeler -Hikâyeler- 2008

-----------------------------------------------------------
şiiri 

SEVGİ AĞACI

İnsanlara gönül verdim 
Adım sevgi ağacıdır
Uzun kısa siyah beyaz 
Hepsi kardeş ya bacıdır

İşte dalım işte gülüm
Tutuverin teker teker
Dünya kadar büyütmüşüm 
Sana bana ona yeter

Hep ararım köşe bucak
Nerde korku nerde tasa
Köklerimle salkım saçak
Emiversem hiç kalmasa

Doğu batı kuzey güney
Kucak kucak sarsam sizi 
Acı keder gibi herşey
Benim olsa dizi dizi

Yalan dolan nefret ve kin
Ayrı ayrı umacıdır
N'olur bana bir yer verin
Adım sevgi ağacıdır


-----------------------------------------------------------

Hiç yorum yok: