http://sairlermaras2.blogspot.com.tr/

13 Temmuz 2014 Pazar

NUH ÖMER ÇETİNAY


Kovuktan çıkmanın zamanını
en iyi yılanlar bilir
yeni bir yüz
yeni bir deri gereklidir
En iyi yılanlar bilir

-----------------------------------------------------------------------------------------------

Ozan - Mimar.

DOĞUMU: Maraş’ta 1960’da doğdu.

ÖĞRENİMİ: Yıldız Üniversitesi mimarlık Fakültesi’ni bitirdi.
nuh omer
EDEBİ HAYATI: Şiirleri Adam Sanat, Çağdaş Türk Dili, Karşı, Varlık, Yazıt,  Milliyet Sanat, Aykırı, Atika, İnsancıl, Dilizi, Damar, Yazılı Günler gibi dergilerde yer aldı.

ÖDÜL: Yüreği Kurşun Edem (Maraş Destanı) şiiriyle  1988’de Akademi Kitabevi Şiir Mansiyon Ödülü’nü aldı.

ESERLERİ
1. Yüreği Kurşun Edem (1988),
2. Kanrevanmaraş 1990,
3. Silintiharita 1994,
4. Ahşk 1996,
5. Antikan 1999,
6. Çağdaş Türk Şiirinde Erotizm (antoloji) ise 1999’da yayımlandı


-----------------------------------------------------------------------------------------------

ŞİİRLERİ

AYRILIK ŞİİRLERİ

1 /

İhanetler kadar yalansın / öylesin
Herşey bir şeffaf sevmedir / öyledir
Ben artık nerde, ne kadar kum ? Unuttum
intiharlar kadar uzandım / sustun

'Keşke'lerden çıktım / bir soluk geçmiş içinde (n)
Sinekler konar leşime / hem de seninle
Şimdi ben kimde, ne kadar aşk ? Sustum
Düştüm cilalı yüzünden / unuttun

4/

Varmış gönlüm bir yarın başına
ha açtı ha düşecek / kamaşır boy’na

Tut beni gelincik türküsü
arıt yuvanın çırpı sıcaklığında

Küflüyüm şimdi günler mi yoksa
nasıl geberir bir aşk / böyle boydan boya
Tam da göverirken gözlerimin bebeği
ömrümün artık yaralanmış yarısında

2/

Kim kimliğinden bir adım uzak
bin adım yakın kin orda
soruyorum çünkü "Bir gülü solduran nedir?"
(Bir güle saldıran kimdir ?)
güdükleşen sevinç midir yoksa
gönlümün budanmış suyunda
……………………………………
Yemiş bir kez çelmesini yaşamım
gittim geldim / sildim sustum
……………………………………
bırakmış tafrasını satır aralarında

5/

Sen diyorsun
"Suyunu yokuşa vurmaz sular"
Ben diyorum
"Vurulmuş düşer ömrüme keklik"
( çıkmaz sokaklarındayken umudun )

Oysa burnumu zorluyor bahar

3/

Ben artık gidiyorum / olacağı buydu
kim ne derse desin / suyuma gölge düştü
serptim kumruların önüne
hüznümün uykulu kırıntılarını

Kalırsa avcumda bir öksüz gülüşüm
kalır ya / hangisi dersin ?
seyrelmiş saçlarımı aralar
gurbetin deli rüzgarı

Ben artık gidiyorum / kalacağı buydu

6/

Geciken dalına konma
kinle dolu yaramın

Sesimde küskün bir bülbül duruyor

Yani kaç geceyse
yalnızlığa perçin bedeli
acının küfünü yerden
tutar da kaldırır belki

göçlerim kuruyor

NUH ÖMER CETINAY

*


TARHANA

Biz bir çuval buğday idik 
ezildik büzüldük 
poyrazla salınan 
bir başağın ardından 
nerelere dizildik
çıktık değirmen taşların 
girdik kaynar suların 
ekşimiş yoğurtların 
arasından 
akşamından 
karasından 
yorulduk yoğrulduk 
çiğlerin öfkesine serildik
Biz bir çuval buğday idik 
kuşları beklerken 
acıyı firikledik
Nuh Ömer Çetinay

*

KANAKANAK

Bir keklik daha susarsam
vurulur mazılar arasında

Kekik kokularına takılır ömrüm
konuşsam ölümler adına

Eylül
geçmişin tafrasına

Gamzesidir alınır yanağından
ne zaman gülmeye kalksa

kadınım ey sevdalı yurdum
kaç kez geçildi ırzına

Eylül
hepinizin başına

Korkarım yine bir kanrevan
çöküverir yurdumun bakışlarına

çünkü kaşarlıdır yüzü zulmün
sırnaşarak yanaşır yarına

Eylül
geleceğin kuşuna

Nuh Ömer ÇETİNAY 
(KANREVANMARAŞ)

nuh omer

-----------------------------------------------------------------------------------------------                                                            

LİNK:

http://www.siir.gen.tr/siir/n/nuh_omer_cetinay/index.html

-----------------------------------------------------------------------------------------------   

Hiç yorum yok: