http://sairlermaras2.blogspot.com.tr/

5 Temmuz 2014 Cumartesi

ESRA NURAY SEZER


Baba Köy Enstitüsü mezunudur. Evleri sanki kütüphane. Çocukluğunda, 4/5 günlük gazetenin evlerine girdiğini bir söyleşisinde vurguluyor. Gazeteler babanın reisliğinde okutuluyor. Dahası kitaplar da… Örneğin Risale-i Nur.  Abla  okuyor, küçükler  dinliyor. En güzeli de, okunanlar tartışılıyor, paylaşılıyor.
Bilinçli babanın 2  oğlu 4 kızı vardır. Babaları onları mananın gölgesinde yetiştirmeye niyetli idi. Öyle de oldu. Her iki dünyayı kucaklamayı kendine ilke edindi.  Her sabah namaza ailece kalkar, namazdan sonra ders yaparlardı. Neticede: 2 Erkek kardeş tıp doktorluğunu yaparken, 3 kız kardeş, yazarlığı sürdürüyor.

Yazar Kardeşler:

1.  Gülay Atasoy,
2.  Esra Nuray Sezer,
3.  Nuriye Çeleğen.

------------------------------------------------------

2. YAZAR

DOĞUMU: Esra Nuray Sezer, 1961’de Maraş Ekinözü’nde doğdu.


ÖĞRENİMİ: İlk ve orta öğreniminden sonra Ev İdaresi Yüksek Okulunu bitirdi.

EDEBİ HAYATI:  Çok genç yaşta yazı hayatına atıldı. İlk yazısı 16 yaşında iken gençliğe hitaben Yeni Asya gazetesinde “Uyan artık, yetmez mi?” başlığı altında yayınlandı. Daha sonra 1979 yılında Köprü dergisinde, “Gonca” adı altında hanımlara yönelik yazılar yazdı. Bir müddet yazı hayatına ara verdikten sonra 1999 ile 2001 yılları arası Yeni Asya gazetesinde haftalık mülakatları yayınlandı.

Kızının Acı Sözü

Önceleri, ortaokul mezunu olan Esra Nuray Sezer, kızı  Ayşe Betül’ün bir sözü üzerine yüksek tahsil yapmaya karar verişini şöyle anlatıyor: “Kızım ilkokul 3. Sınıfa giderken bir gün, hangi okuldan mezun olduğumu sordu. Ortaokul dedim. ‘Yazık, lise mezunu bile değilsin’ dedi. Bir arkadaşının doktor olan annesi sınıflarına gelip hayat bilgisi dersini anlatmış. Benim annem neden böyle değil, diye üzülmüş kızım. Bunun üzerine eşime liseyi bitirmek istediğimi söyledim. Çocukların bakımında yardımcı olacağını söyleyip beni destekledi. Fen dersleri hariç bütün sosyal dersleri bir yılda verdim. Bir yıl da üniversite hazırlık kursuna gittim. Kızım ilkokul 3. Sınıfta, oğlum 2,5 yaşında idi. Eşim sabah kızımı okula, oğlumu yuvaya, beni kursa bırakıp işe gidiyor; öğlen de yine sırayla bizi alıp eve getiriyordu. Ev idaresi yüksek okulunu bitirdim. Şimdi ise ilahiyat eğitimi almayı istiyorum.” 

MEDENİ HALİ: 1979’da evlenir, Ayşe Betül ve Taha’nın annesi olur.

İRŞAD: 1991’den 2001’e kadar Moral FM radyosunda kadınlara yönelik program yapan Esra Hanım, program bittikten sonra yurtiçinde ve yurtdışında aile içi ilişkiler, çocuk eğitimi gibi konularda seminerler vermeye başladığını bir söyleşide itiraf ediyor.

DERGİLER: Köprü ve Gonca dergilerinde yazdı

ESERLERİ
1.  Bir Genç Kız Yetişiyor -1998,
2.  Genç Kızlara Özel  - 1998,
3.  Kadın Olmak Zor  - 2002,
4.  Ah Şu Eşler -2003,
5.  Aile Okulu,
6.  Bizi Bırakma Anne,
7.  Evim, Eşim Ve Kedim,
8.  Ulla Nasıl Müslüman Oldu,
9.  Yol Arkadaşım.


------------------------------------------------------

Hiç yorum yok: