http://sairlermaras2.blogspot.com.tr/

4 Temmuz 2014 Cuma

BÜNYAMİN GÜNAL



Bürokrat / Araştırmacı. 

DOĞUMU: Maraş’ta 1944’de doğdu. 

ÖĞRENİMİ: İlk ve orta öğrenimini Maraş’ta tamamladı. İstanbul Üniversitesi Hukuk Fakültesi 3. Sınıfından geçiş yaparak Gazetecilik Yüksek Okulunu bitirdi.

KAMU YÖNETİMİ: Yüksek lisansını Türkiye ve Ortadoğu Amme İdaresi Enstitüsünde Kamu Yönetimi üzerine yaptı. Harp Akademileri Komutanlığı Milli Güvenlik Akademisinde üst düzey yönetici eğitimi aldı.

YÖNETİCİ: Değişik illerde İl Özel İdare Müdürü olarak çalıştı. Yurtdışında yerel yönetimler üzerine araştırmalarda bulundu. DPT’nin Mahalli İdareler Komisyonunda görev aldı. 

DANIŞMAN: 1992’de emekli oldu. Emeklilik sonrası İstanbul Büyükşehir Belediyesi Meclis Üyeliği ve Meclis Başkanlığı yaptı. Birçok kuruluşta denetçi olarak görev aldı. Belediye ve İl Özel İdareleri konusunda araştırmalar yaptı, eserler yazdı.


GÖREVİ VE YAPTIKLARI


  •  Trabzon, Ankara,  İstanbul İl Özel İdareleri eski Müdürü, 


  • İstanbul Kadıköy, Fatih ve Büyükşehir Belediye Meclisleri eski Üyesi ve Büyükşehir Meclis Başkanvekili, 


  • Vakıflar Bankası Genel Müdürlüğü Yönetim Kurulu eski Üyesi, 


  • Türkiye Belediyeler Birliği Eğitimcisi. 

ESERLERİ
1. İl Özel İdareleri Eliyle Köye Götürülen Hizmetler - 1979,
2. İl Özel İdarelerinde İhale Mevzuatı - 1982,
3. Açıklamalı İl Özel İdaresi Kanunu - 1987, 
4. Açıklamalı İl Özel İdaresi Mevzuatı - 1993,
5. Belediye Meclis Üyeleri El Kitabı - 1997, 
6. Bir Neslin Anıları ve Siyaset Yönetimi - 2008’dir.

----------------------------------------------------------------------

BÜYÜKŞEHİR BELEDİYE BAŞKAN ADAYLARI KRİTERLERİ


“Yönetime talip olabilecek adayları belirlemek, parti açısından fevkalade önem taşımalıdır. Bu manada adaylar için bazı kriterlerin ortaya konulması gerekir. Maalesef son zamanlarda gelişen siyasi, idari, sosyal, ekonomik ve hukuki olaylar, vatandaşı tedirgin edici haldedir. Vatandaş nezdinde siyasetçiyi güvenilir, mutemet insan, adil ve hukuka bağlı insan durumuna getirmek mecburiyetindeyiz. Bu takdirde, devleti yöneten siyasetçiye ve bürokratlara, vatandaşın güven duyması ile devlet güçlenir, toplum istikrar bulur.
Mahalli idare organlarına seçilenlerin (belediye başkanı, belediye meclis üyeleri) davranış ve güvenirlikleri, toplumun siyasetçiye olan kanaatinin kaynağını teşkil etmektedir. Demokrasinin ve siyasetçinin erdemi, hikmeti, fazileti buradan başlamaktadır.
Büyükşehir ve ilçe belediye başkanları ile belediye meclis üyeleri, özellikle büyükşehir meclisine girecek adaylar için; aday belirlemede hangi usul uygulanırsa uygulansın, aday adaylarını genel ve özel ilkeler doğrultusunda bir süzgeçten geçirmek ve değerlendirmeye tabi tutmak herhalde yerinde olur. Aday belirlemede ön seçim, kontenjan adaylığı, merkez yoklaması, teşkilat ve temayül yoklaması usulleri ile aday belirleme yoluna gidilse de, mutlaka özel kriterlerin aranması, siyasete, partiye kalite ve güç kazandıracağına inanıyoruz.
Sonuçta, belediye başkanları ve belediye meclis üyeleri adayları (büyükşehir dahil);
* Bilgi, tecrübe ve vizyonu ile belediyecilikte otorite,
* Şefkati ve hizmetleri ile halkına hami,
* Hukuka bağlılığı ve adaleti ile toplumun güvencesi olmalıdır.
Bütün bunlar kaliteyi, standardı yakalayabilmek için geliştirilen bir düşünce ve öneridir, tartışılabilir. Ancak bu dönem, memleketimiz için bir ATILIM dönemi olmalıdır, bir fırsattır. 2023 Hedefleri için; 2014 yeni büyükşehir sisteminin kuruluş ve geçiş dönemi sağlam zemine oturtulmalıdır. Hassasiyetimiz bundandır.
Uygulanabilirliği yetkili makamların ve organların takdirindedir. Bizler sadece kabullenir ve uyarız. Saygılarımla” 


-----

KAYNAK

http://www.maraskimlik.com/guncel/buyuksehir-belediye-baskan-adaylari-kriterleri-h3513.html


------------------------------------------------------------

Hiç yorum yok: