Bürokrat / Araştırmacı.
DOĞUMU: Maraş’ta 1944’de doğdu.
ÖĞRENİMİ:
İlk ve orta öğrenimini Maraş’ta tamamladı. İstanbul Üniversitesi Hukuk Fakültesi
3. Sınıfından geçiş yaparak Gazetecilik Yüksek Okulunu bitirdi.
KAMU YÖNETİMİ: Yüksek lisansını Türkiye ve Ortadoğu Amme İdaresi Enstitüsünde
Kamu Yönetimi üzerine yaptı. Harp Akademileri Komutanlığı Milli Güvenlik
Akademisinde üst düzey yönetici eğitimi aldı.
YÖNETİCİ: Değişik illerde İl Özel İdare Müdürü olarak çalıştı. Yurtdışında
yerel yönetimler üzerine araştırmalarda bulundu. DPT’nin Mahalli İdareler
Komisyonunda görev aldı.
DANIŞMAN: 1992’de emekli oldu. Emeklilik sonrası İstanbul Büyükşehir
Belediyesi Meclis Üyeliği ve Meclis Başkanlığı yaptı. Birçok kuruluşta denetçi
olarak görev aldı. Belediye ve İl Özel İdareleri konusunda araştırmalar yaptı,
eserler yazdı.
GÖREVİ VE YAPTIKLARI
-
Trabzon, Ankara, İstanbul İl Özel İdareleri eski Müdürü, -
İstanbul Kadıköy, Fatih ve Büyükşehir Belediye Meclisleri eski Üyesi ve Büyükşehir Meclis Başkanvekili, -
Vakıflar Bankası Genel Müdürlüğü Yönetim Kurulu eski Üyesi, -
Türkiye Belediyeler Birliği Eğitimcisi.
ESERLERİ
1. İl Özel İdareleri Eliyle Köye Götürülen Hizmetler - 1979,
2. İl Özel İdarelerinde İhale Mevzuatı - 1982,
3. Açıklamalı İl Özel İdaresi Kanunu - 1987,
4. Açıklamalı İl Özel İdaresi Mevzuatı - 1993,
5. Belediye Meclis Üyeleri El Kitabı - 1997,
6. Bir Neslin Anıları ve Siyaset Yönetimi - 2008’dir.
----------------------------------------------------------------------
BÜYÜKŞEHİR BELEDİYE BAŞKAN ADAYLARI KRİTERLERİ
“Yönetime talip olabilecek adayları belirlemek, parti açısından fevkalade
önem taşımalıdır. Bu manada adaylar için bazı kriterlerin ortaya konulması
gerekir. Maalesef son zamanlarda gelişen siyasi, idari, sosyal, ekonomik ve
hukuki olaylar, vatandaşı tedirgin edici haldedir. Vatandaş nezdinde siyasetçiyi
güvenilir, mutemet insan, adil ve hukuka bağlı insan durumuna getirmek
mecburiyetindeyiz. Bu takdirde, devleti yöneten siyasetçiye ve bürokratlara,
vatandaşın güven duyması ile devlet güçlenir, toplum istikrar bulur.
Mahalli idare organlarına seçilenlerin (belediye başkanı, belediye meclis
üyeleri) davranış ve güvenirlikleri, toplumun siyasetçiye olan kanaatinin
kaynağını teşkil etmektedir. Demokrasinin ve siyasetçinin erdemi, hikmeti,
fazileti buradan başlamaktadır.
Büyükşehir ve ilçe belediye başkanları ile belediye meclis üyeleri, özellikle
büyükşehir meclisine girecek adaylar için; aday belirlemede hangi usul
uygulanırsa uygulansın, aday adaylarını genel ve özel ilkeler doğrultusunda bir
süzgeçten geçirmek ve değerlendirmeye tabi tutmak herhalde yerinde olur. Aday
belirlemede ön seçim, kontenjan adaylığı, merkez yoklaması, teşkilat ve temayül
yoklaması usulleri ile aday belirleme yoluna gidilse de, mutlaka özel
kriterlerin aranması, siyasete, partiye kalite ve güç kazandıracağına
inanıyoruz.
Sonuçta, belediye başkanları ve belediye meclis üyeleri adayları (büyükşehir
dahil);
* Bilgi, tecrübe ve vizyonu ile belediyecilikte otorite,
* Şefkati ve hizmetleri ile halkına hami,
* Hukuka bağlılığı ve adaleti ile toplumun güvencesi olmalıdır.
Bütün bunlar kaliteyi, standardı yakalayabilmek için geliştirilen bir düşünce
ve öneridir, tartışılabilir. Ancak bu dönem, memleketimiz için bir ATILIM dönemi
olmalıdır, bir fırsattır. 2023 Hedefleri için; 2014 yeni büyükşehir sisteminin
kuruluş ve geçiş dönemi sağlam zemine oturtulmalıdır. Hassasiyetimiz
bundandır.
Uygulanabilirliği yetkili makamların ve organların takdirindedir. Bizler
sadece kabullenir ve uyarız. Saygılarımla”
-----
KAYNAK
http://www.maraskimlik.com/guncel/buyuksehir-belediye-baskan-adaylari-kriterleri-h3513.html
------------------------------------------------------------
Hiç yorum yok:
Yorum Gönder