http://sairlermaras2.blogspot.com.tr/

20 Temmuz 2014 Pazar

MEHMET SAĞLAM - Prof.Dr

KİMDİR: Zengin bilgi birikimi ve eşsiz devlet deneyimine sahip, üst düzey eğitim, yönetim bürokrasisinde ve siyasette başarılı bir devlet adamı olarak Ülkemize ve Memleketimize hizmet eden bir siyasetçi.

MESLEĞİ : Siyasetçi - Akademisyen. 

Milli Eğitim Bakanı.

DOĞUMU/DOĞUM YERİ:  Göksun’da 1938 Yılında  doğdu.
ANNE/BABA: Babasının adı İbrahim, annesinin adı Habibe’dir.

ÜNİVERSİTE: Ankara Üniversitesi Hukuk Fakültesi’ni bitirdi.
YÜKSEK LİSANS: Yüksek lisans ve doktorasını “kamu yönetimi” alanında ABD’de New York Üniversitesinde tamamladı.

GÖREVİ
VE
YAPTIKLARI

PROF: Hacettepe Üniversitesi’nde doçent ve profesör olarak, öğretim üyeliği görevinde bulundu.
DEKAN:  Gazi Üniversitesi Mesleki Eğitim Fakültesi Dekanı,
REKTÖR: Samsun 19 Mayıs Üniversitesi Rektörü,

YÖK BAŞKANI: Yüksek Öğrenim Kredi ve Yurtlar Kurumu Başkanı, YÖK Başkanı, Başbakanlık Kamu Görevlileri Etik Kurulu Başkanı olarak görev yaptı.

M. VEKİLİ: Uzun yıllar Maraş Milletvekili olrak görev yaptı.  TBMM Milli Eğitim Komisyonu Başkanlığı ve Türkiye AB Karma Parlamento Komisyonu Eş Başkanlığı yaptı.
BAKAN: 54. Hükümette  Milli Eğitim Bakanlığı yaptı. 23. Dönem’de Milli Eğitim, Kültür, Gençlik ve Spor Komisyonu Başkanı oldu.

MEDENİ DURUMU:  evli ve 2 çocuk babasıdır.
Çok iyi düzeyde İngilizce, iyi düzeyde Fransızca bilen.
MAKALERİ: Çok sayıda Türkçe ve İngilizce makalesi akademik dergilerde yayınlandı.

ESERLERİ 

Altı kitabı yayınlandı.
------------------------------------------------------------------------

MEHMET SAĞLAM, 

TBMM GÖREVİNİ YAPIYOR

Dünyanın saygın Dergilerinden TİME Dergisi,Millet vekilleri için Anket düzenledi

TÜM ANKETLER MEHMET SAĞLAM DEDİ

Maraş Milletvekili Prof. Dr. Mehmet SAĞLAM’a; 12 Nisan 2013 Cuma günü Ankara 'da  düzenlenecek Ödül Töreninde TİME DERGİSİ tarafından YILIN EN BAŞARILI DEVLET ADAMI ÖDÜLÜ verildi.



Zengin bilgi birikimi ve eşsiz devlet deneyimine sahip, üst düzey eğitim, yönetim bürokrasisinde ve siyasette başarılı bir devlet adamı olarak Ülkemize ve Memleketimize hizmet eden SAĞLAM; üstün hizmetlerinin teyit, takdir ve taltif edilmesi amacıyla bu Ödüle layık görülmüş ve aldığı her ödül ile tüm siyasetçilere örnek olmuştur.


...............................................................................................................................................................

Hiç yorum yok: