http://sairlermaras2.blogspot.com.tr/

19 Temmuz 2014 Cumartesi

DOST OZAN


KİMDİR:  Ozan - Y. Mühendis.

ASIL ADI:    M. Hanifi Sarıyıldız


DOĞUMU: 1931 Maraş doğumlu.

KARİYERİ:  Ziraat Yüksek mühendisi.

EDEBİ HAYATI: Şiirlerini mahalli gazete ve dergilerde  yayınladı.

GÖREVİ: 1994 Yılında Maraş Köy Hizmetleri İl Müdürü iken emekli oldu.

İLGİ ALANI: Şiir yazmanın yanı sıra, sulu ve yağlı boya resim yapmak  ilgi alanıdır.  Öte yandan  sosyal ve kültürel derneklerde  başkan olarak uzun süre görev yaptı.

MEDENİ HALİ: Beş çocuk babası.

ÖLÜMÜ: 20.12.2008

ESERLERİ Mahalli gazete ve dergilerde şiirleri yayınlandı. Yayınlanan  şiirlerinden  bir kısmını,
1.    Maraşça ve Kar,
2.    Dost Ozan.* 
adlı kitaplarında topladı.
................................................................................

şiirlerinden

-------

yoruldum

Adım adım geçtik biz bu yollardan
Bazen diken vardı bazen gül vardı
Ayak sesim gelir hala bulvardan
Issız kaldırımlar arkadaşımdı

Nice tepelerde dorukta durdum
Saygıyı sevgiyi vefayı buldum
Kimi kral oldum kimi kul oldum
Gönlüm gariplere güzergah oldu

Zaman daralıyor yolum kısaldı
Gönül kafesinden sanki usandı
Yel vurdu savruldu can harman oldu
Meydanda pörsümüş bir beden kaldı

Daha dün her şeyi medyadan okurdum
Gönül dergahımda sevgi dokurdum
Hep veren ben oldum artık yoruldum
Şu zalim alemde dünyam karardı
Mehmet Hanifi Sarıyıldız

----

aşk

Dağılmış saçların çözülmüş örgün
Bir giren mi oldu gönül bağına
Açsaydın kapını bana da bir gün
Kapanır öperdim ayaklarına

Gönül dosyasını açtım okudum
Aşık oldum bülbül gibi şakıdım
Yunus Emre gibi sevgi dokudum
Bıraktım kendimi yar kucağına

Varım yoğum senin, ne var ise al
Gir gönül odama ve orada kal
Eğer dostlar benden ederse sual
Düştü dersin o da aşk ocağına

Bu aşkı ne Mecnun ne Leyla anlar
Ferhat'ta duysaydı kalırdı naçar
DOSTOZAN derdini Mevla'ya açar
Bakarsın kar verir yanar dağına

M.  Hanifi Sarıyıldız

---

Vah Vah
Başbakan R. Tayip Erdoğan’a

Er doğan er gibi olmalı bence
Vız gelir bu yolda zulüm işkence
Başı boş köpekler varsın ürüsün
Sen yürü yolunda mertce erkekce

Kervan yola çıkdı kim durduracak
Dikenli yollarda güller açacak
Kesmeyin önünü bırakın gitsin
Şahzadem en önde elinde sancak

'Kimi, başın açar kimi, kıçını'
Kimi de göstermez bir tel saçını
'Ondan bana neki bundan sana ne
İsterse serbestçe taksın haçını'

İnanmış insana bu zulüm niye
Sinirden öfkeden döndüm deliye
İsa'yı çarmıha geren zihniyet
Bağıra çağıra geliyor diye

Sel olmuş göz yaşım akmış kime ne
Savcılar hakimler geçmiş dümene
Bozulursa eğer nizam-ı adil
Lânet olsun derim bu güne düne

Adaleti ipe çekiyor hâkim
Hastayı tedavi etmiyor hekim
Ülemâ dersleri sokağa döktü
Vah benim milletim vah memleketim
Mehmet Hanifi Sarıyıldız

---

yağmur

Yağmur gibi yağdın üstüme
Tepeden tırnağa dek ıslağım
Nice güneşler gördü sırtım
Hala sırılsıklamım

Hani kuru toprağa yağmur çiseler ya
Mis gibi toprak kokusu yayılır
Öylesine kokunu duyuyorum
Öylesine yağıyor yağmur

Bir yağmur daha vardır bilirsin
Ahmak ıslatan derler adına
Yağıyor mu, yağmıyor mu zor anlarsın.
Aldırmazsın ıslandığına
Sen öylesine yağan yağmur
Ben de senin ahmağınım

Kendimi vatana adar gibi sana adadım
İşte pardösüm işte ceketimi de atıyorum
Gömlek pantolon ve derken
Çırılçıplağım
Sen şakır şakır yağan yağmur
Ben anadan doğma hür
Sırılsıklamım

1961/Ankara
Mehmet Hanifi Sarıyıldız


----

Yeter Artık Gel Dede*

Seni çok özledim DEDE
Akşam yatarken
Sabahleyin kalkınca
Okulda bile seni düşünüyorum DEDE

Seni seviyorum DEDE
Kalk dolaş yine
Sen gideli çok oldu
Yeter artık gel DEDE

Seni hatırladıkça
Gözlerim doluyor
Yüzün, gözümün önüne geliyor
Yeter artık gel DEDE

Sen gittiğinden beri
İçim hüzünle doldu
Her gün Dünya gözümde küçüldü
Yeter artık gel DEDE

Sensiz geçirdiğim her an
Zehir gibi oturdu kalbime
Dayanamıyorum artık
Yeter artık gel DEDE

Hadi kalk DEDE
Gez. Dolaş yine
Bizim Maraş’ımızın
Destanını yaz yine
Yeter artık gel DEDE

12.12.2009
Ozanın torunu ATİYE NUR SARIYILDIZ'ın   dedesine duyduğu özlemi nedeniyle yazdığı şiir.

----------------------------------------------------------
AÇIKLAMA 

(1) Maraş Belediyesi Başkan Yardımcısı Cevdet Kabakçı’nın / Kültür ve Sosyal İşler Müdürü Serdar Yakar’ın katkılarıyla, ölümünden sonra Ocak/ 2012 tarihinde Maraş Belediyesi tarafından yayımlandı ve Doğukent Mahallesindeki bir parka Onun ismi verildi. 

---------------------------------------------------------
kaynak:

 http://www.antoloji.com/mehmet-hanifi-sariyildiz/siirleri/


---------------------------------------------------------

Hiç yorum yok: