http://sairlermaras2.blogspot.com.tr/

19 Temmuz 2014 Cumartesi

EROL YORULMAZ


Ozan / Eğitimci.

DOĞUMU : 1966 yılında Kahramanmaraş' ın Döngele Beldesinde  doğdu.


ÖĞRENİMİ: İlköğretimi, Kahramanmaraş ve Osmaniye’de, 


LİSE: Liseyi Kahramanmaraş ve Göksun İlçesinde, 


ÜNİVERSİTE: Üniversiteyi, Atatürk Üniversitesi, Kazım Karabekir Eğitim Fakültesi, Ağrı 
Yüksek Eğitim Okulundan mezun olarak tamamladı. 


MESLEĞİ: Eğitimci, yazar.


Şırnak Hatay Tunceli ve Kahramanmaraş illerinde öğretmen olarak çalıştı. 


............................................................................................

 ŞİİRİ


HOTEL KARCZOWKA VE İLK GÜN 


Hotel Karczowka’dayım

Geç bir vakit
Geceye çoktan teslim olmuş
Dört bir yan
Finlandiyalısı Belçikalısı
Gezinirken akşam düşlerinde
Bir ben ayaktayım
Bir türlü bırakmıyor peşimi
Uyku belası

Hotel Karczowka’dayım
Gecenin yine geç bir vakti
Uyku adlı tetikçi
Volta atarken odamda
Fırsat kolluyor ve acımadan
Tek tek sıkıyor gecelerime
Ve kan damlıyor
Turanî düşlerime
Atıyorum kendimi dışarı
Son can havliyle
Kielce sokaklarında haykırıyorum
Ne Mutlu Türküm Diyene
Ve semadan bir yıldız kayıp
Düşüveriyor avuçlarıma

Diz çöküyorum
Kielce kaldırımlarına
Ve sigaramı yakıyorum
Memleket hasreti yakıp kavururken yüreğimi
Daha ilk geceden
Vatan sevdası kor olup taşıyor
Yakıyor tüm bedenimi
Resepsiyon görevlisi olan Rus
Diz çöküyor yanı başıma
Sırdaş arıyor duygularına
Gülümsüyor
Selamlaşıyoruz
Susuyoruz
Birbirimize bakıyoruz
Sigaralarımızı içimize çekiyoruz
Ve başlıyor muhabbet
Lisanlar anlamını yitiriyor
Gecenin bu geç vaktinde

Rus yanı başımda
Kırlaşmış saçları
Elliyi devirdiği her halinden belli
Ve Rus’un yüreğinden kopup gelen
Feryatlara kulak veriyorum
Acı çektiğini
Rahatsız olduğunu hissettiriyor
Ve başlıyor
Sessiz çığlıkları kaplarken
Kielce semalarını
İnsanlık adına deriyorum
Ve gözlerimden dökülüyor
Bulgur bulgur yaş
Rus’u dinliyorum

Irak no terörist
Afganistan no terörist
Filistin no terörist diyor
Ve bir hüzün kaplıyor simasını
Partizan diyor
Partizan diyor Afganistan
Partizan diyor Irak
Partizan diyor Filistin
Ve başlıyor lanet okumaya
Yüzündeki nefret ibaresini saklamıyor
Amerika terörist
Fransa terörist
İngiltere terörist
Ve Almanya terörist diyor
Rahatlıyor
Bir sigara daha yakıyor
Ve ayrılıyor yanı başımdan
Gözlerinden yaşlar damlarken
Kielce sokaklarında kaldırımlara

Ve ilk geceden
Nasibimize düşeni alıp
Başıma taç ediyorum
Zulüm tohumları ekenleri
Kim olursa olsun
Ne adına olursa olsun
Gecenin bu geç vaktinde kınıyorum
Ve odama yönelip
Uzanıyorum
Sessiz sedasız yatağıma
Memleket manzaraları eşliğinde
Uykuya dalıyorum 

EROL YORULMAZ

KAHRAMANMARAŞ



Hiç yorum yok: