http://sairlermaras2.blogspot.com.tr/

3 Ekim 2014 Cuma

ALADELİ / HAYDAR KAYA


DOĞUMU: 1930 Yılında Afşin / Berçenek (Tarlacık) köyünde doğdu.
ÖĞRENİMİ: İlkokulu aynı köyde bitirdi.

Şiirlerinde genellikle gurbet ve tabiatı işler.

------

ŞİİRİ
------

GİDEM BEN

Kalkmadı şu garip başımdan duman
Güneş yüzün görmeden mi gidem ben
Yanar içim yaratanım elaman
Gonca gülüm dermeden mi gidem ben

Seherde ötüşen dudu kumrular
Onun da yüreğinde bir derdi var
Baharı yok hangi diyar bu diyar
Dosttun derdin sormadın mı gidem ben

Ben yanarım göğe çıkar dumanın
Merhamet et aşkım dinim imanım
Sil gözlerim eşiğinde kurbanım
Derviş postun sermeden mi gidem ben

Varım sen yoğum sen bahçem bağım sen
Mecnun Leyla Ferhat Şirin çağım sen
Aladeli bahar gelsin dur eylen
Bir top çiçek vermeden mi gidem ben

-----------------------------------------------------

Hiç yorum yok: