http://sairlermaras2.blogspot.com.tr/

25 Eylül 2014 Perşembe

ÂŞIK GULFANİ




ASIL ADI: Emri Karakuş.

DOĞUMU: 1962 Yılında Afşin'e bağlı Ördek Köyünde, babası Durmuş, annesi Güllü'nün ilk çocuğu olarak dünyaya geldi.
 
·  Kendisinden başka; 4 erkek, 2 kız kardeş olmak üzere dokuz nüfuslu bir ailenin ferdi olarak yaşadı.

ÖĞRENİMİ: Dört yıl Köyünde öğrenim aldıktan sonra Afşin'de diploma aldı.

EDEBİ YAŞAMI: Okuma hevesinin olmayışına maddi sorunlar da eklenince kendini gurbette buldu ve hayatın ne kadar acımasız ve zor olduğunu anladı. Saz çalıp söylemeyi, ekmek ve suya olan gereksinim gibi hissetti. Zaten çocukluk yıllarında okuduğu;  Karacaoğlan, Köroğlu hikâyeleri ve türküleri ozanı çok etkilemişti.

Yörede de çok değerli sanatçı ve ozanlar vardı. Onlarla haşir neşir olması sanatını güçlendirdi. Çeşitli uğraşlardan sonra çalıp söyledi ve kendine özgü üslupla eserler yapmaya başladı.

YAPTIKLARI   
Birçok etkinliklere katılıp isminden söz ettirmeye başladı. Bu arada usta, şair ve âşıkların dikkatini çekti.

Bazo Mehmet Dedi Ki: Yörede etkin bir şair olan Göksun ilçesine bağlı Kanlıkavak kasabasında namıdeğer Bazo Memmet (Mehmet Ayar)'e 1985 yılında misafir oldu. Âşıklıkta mahlas kullanmak bir gelenek olduğunu söyleyip, ozana  
Âşık Gulfani ismini kullanmasını önerdi. O günden beri bu mahlası severek kullandı.

·        Duygularını her çeşit insanlarla paylaşmak için İç Anadolu genelinde düğün ve çeşitli organizasyonlarda yer aldı. Bu vesile ile bölgenin seçkin sanatçılarıyla tanıştı.

------

ŞİİRİ
------

APTAL DÜNYA

Aklım karman çorman oldu
Anlamadım ne hal dünya
Hayatım bir harman oldu
Savur beni al al dünya

Duymuyorum iyi seslen
Sen de benim gibi paslan
Kediye kendini boğduran aslan
Seni seni çakal dünya

Benim bahtım çile çekmek
Gurbette boyun bükmek
Verdin bana soğan ekmek
Ele yedirdin bal dünya

Bilmeyenler seni bilsin
İçerin kanla dolsun
Malın mülkün senin olsun
Alda başına çal dünya

Gulfani’yim kalmadı dadım
Dağları deler feryadım
Neçe âşıklar yedin
Doymadın mı aptal dünya


Hiç yorum yok: