http://sairlermaras2.blogspot.com.tr/

25 Eylül 2014 Perşembe

ÂŞIK AHRAZOĞLU


ASIL ADI:  Ahmet Söyler

ahrazoğlu ahmet söyler kimdir ile ilgili videoDOĞUMU: 1953 Yılında Afşin’e bağlı Çobanbeyli kasabasında doğdu.
ÖĞRENİMİ:  İkokulu Çobanbeyli'de bitirdikten sonra yatılı olarak Düziçi Öğretmen Lisesine girdi.

MAHLASI: ozanımız yazdığı şiirlerinden mahlas olarak Çobanbeyli ile kökeninin geldiği Ahrazoğlu’nu kendine mahlas olarak seçti.

GÖREVİ VE YAPTIKLARI
1. 1975 Yılında öğretmen oldu.
2. Sivas - Zara,
3. Afşin - Alimpınarı, Alemdar, Çobanbeyli,
4. Elbistan - M. Akif Ersoy ve İsmet Paşa İlköğretim okullarında görev yaptı.
5. 1987 Yılında Eğitim Önlisas Eğitiminden Mezun oldu.
6. 2001 Yılında emekli olduktan sonra Elbistan Özel Yıldız İlköğretim Okulunda çalıştı.
·       29 Yıllık öğretmenlikten sonra, 2004 yılında oğlunun eğitimi dolayısıyla, İstanbul-Büyükçekmece'ye taşındı.
·       Öğretmen Okulunda tanıdığı bağlamayı önemli gün ve gecelerde kullanmaya devam ederek ozanlık geleneğini sürdürmeye çalışıyor.

------

ŞİİRİ
------

OLUR YA

Uzandığım dala bakın
Sağlam sandım çürük çıktı
Asmadan kestim bir salkım
Yetik sandım koruk çıktı

Sinemde bir ateş yanar
Kime desem beni kınar
Su için vardığım pınar
Berrak sandım mırık çıktı

Herkes sever ağır başı
Dost dosta vurur mu taşı
Bağımızda öten kuşu
Bülbül sandım cırık çıktı

Etle kemik kor meşine
Karışmam Mevla işine
Gideyim dedim peşine
Ceylan sandım kürük çıktı

Birine dedim “birinci”
Belki bize olur öncü
Uzaktan görmüştüm genci
Yanılmışım moruk çıktı

Bir zamanlar doluydum heves
Mızrap değer çıkardı ses
Ne sopaymış ne de  meses
Eğri büğrü sırık çıktı

Ahrazoğlu’m söndü ışık
Sandım bana gönlü düşük
O sırma saçlara âşık
Oldum amma peruk çıktı



---------------------------------------------------------------------------------

Garip

Aklım ermez oldu olup bitene,
Bülbül derler,karga gibi ötene.
Elsiz oldum,dilsiz oldum çatana,
Garip geldim,garip gidiyorum ben.

Hak yolda yürüdüm,üzdüler beni,
Çiğneye çiğneye ezdiler beni.
Garipler safına dizdiler beni,
Garip geldim,garip gidiyorum ben.

Doğrulara,'doğru'dedim olmadı,
Helâl içtim,helâl yedim olmadı.
Hak dinledim, Hak söyledim olmadı,
Garip geldim,garip gidiyorum ben.

Ağustos ayında kışa tutuldum,
Doluyu aradım,boşa tutuldum.
Dostlarım eliyle taşa tutuldum,
Garip geldim,garip gidiyorum ben.

Hep sağdan yürüdüm,sola dönmedim,
Rahmet olup yağdım,sele dönmedim.
Allah'a gitmeyan yola dönmedim,
Garip geldim,garip gidiyorum ben.

Kırdım sarı sazı,inlemez oldu,
Ahrazoğlu'n kimse dinlemez oldu.
Oğlum kızım bile anlamaz oldu,
Garip geldim,garip gidiyorum ben.
Ocak-2001


Ahmet Söyler

Hiç yorum yok: