http://sairlermaras2.blogspot.com.tr/

25 Eylül 2014 Perşembe

ÂŞIK ERBABİ


ASIL ADI: Ahmet Karakaya.

DOĞUMU: 1961 Yılında Afşin'de dünyaya geldi.

ÖĞRENİMİ: İlk ve ortaokulu Afşin'de, Endüstri Meslek Lisesini Maraş'ta okuyarak öğretimini tamamladı.

GÖREVİ
1.   1983 Senesinde Afşin Kadastro Müdürlüğünde işe başladı.
2.    Afşin Belediyesinde çalıştı.

EDEBİ YAŞAMI: Amcasının kitaplarını okuyarak, içinde var olan ozanlığa olan bilgi eğilimini geliştirdi.
· İleriki günlerde şiirlerini kitap halinde yayınlamayı düşünüyor.
 ------

ŞİİRİ
------

Eskiye özlem

Eski törelerim nerede hani
Çelik çomak ile atardık günü
Hele harmanlarda o dönen gemi
Özledim özledim eski günleri

Kösküç derdik bir kucak odun
Hiçbir şey vermiyor o günün tadın
Kültürümü böldü oyunla batın
Özledim özledim eski günleri

Mermeri yontarak gülle yapardık
Düğme utmacına oyun atardık
İsli idareyle ödev yapardık
Özledim özledim eski günleri

Navruz toplamaya çıkardık dağa
‘Bunlar benim’ diye başlardı kavga
Hele çiğdemin de türküsü var ya
Özledim özledim eski günleri

Erbabi töreni unutma sakın
Azık götürürdüm omuzda çıkın
Bu gidişle batıya uymamız yakın
Özledim özledim eski günleri

Hiç yorum yok: